منو
logo2

شرکت تجاری در مناطق آزاد

مناطق آزاد دارای شرایط ویژه‌ای است که افراد تمایل پیدا می کنند شرکت خود را در این مناطق به ثبت برساند. مزایا وامتیازات که برای شرکت‌ تجاری در مناطق آزاد در نظر گرفته شده است در این مقاله توضیح داده می‌شود. بنابرین برای ثبت شرکت‌های تجاری در مناطق آزاد می‌توانید از وکلا و مشاورین موسسه حقوقی زعفری رحقی استفاده کنید.

مناطق آزاد دارای شرایط ویژه‌ای است که افراد تمایل پیدا می کنند شرکت خود را در این مناطق به ثبت برساند. مزایا وامتیازاتی که برای شرکت‌  تجاری در مناطق  آزاد در نظر گرفته شده است در این مقاله توضیح داده می‌شود.

مناطق آزاد به چه مناطقی گفته می‌شود؟

برای شروع باید مطالبی را در خصوص مناطق آزاد بیان نمود شاید برای شما سئوال پیش آید چرا به این مناطق، مناطق آزاد گفته می‌شود؟ وکیل تهران می‌گوید مناطق آزاد منطقه‌ای است که تجارت در آن ساده تر خواهد بود و بسیاری از قوانین که ممکن است برای تجارت  دست و پا گیر باشد در مناطق  آزاد اعمال نشود. جالب است  بدانید  ورود و خروج کالا از این مناطق هیچ حق گمرکی  به همراه  نخواهد داشت.

شما می‌توانید سوالات و ابهامات خود را در خصوص شرکت تجاری در مناطق آزاد با وکلای حقوقی موسسه حقوقی زعفری رحقی در میان بگذارید.

شرکت تجاری در مناطق آزاد

مزایای مناطق آزاد برای شرکت‌ تجاری

وکیل قم مزایای شرکت در تجاری در مناطق آزاد بدین شرح بیان می‌کند:

۱ ـ  هرنوع تجارت  در مناطق آزاد توسط شرکت‌های تجاری تا ۲۰ سال مشمول معافیت مالیاتی است و اگر شخصی  در بازار مشغول کسب و کار بود از مزایای  این معافیت  آگاهی کامل دارد.

۲ ـ  اتباع سایر کشورها بدون این که نیاز به اخذ روادید داشته باشند به راحتی می‌توانند در مناطق آزاد وارد شوند وشرکت تجاری در مناطق آزاد تأسیس کنند.

۳ ـ برای سرمایه‌گذاری شرکت‌ تجاری خارجی در مناطق آزاد  تضمین کاری وجود دارد.

۴ ـ  اگر شرکت تجاری در مناطق آزاد ارز را به مناطق آزاد انتقال دهد هیچ  محدودیتی  نخواهد داشت.

۵- شرکت تجاری در مناطق آزاد می تواند از خدمات بیمه‌ای گسترده  استفاده کند.

وکیل لواسان مزایای دیگری را برای شرکت‌ تجاری در مناطق آزاد افزوده است

۱- شرکت‌ تجاری در مناطق آزاد معاملات ارزی آسان تر می توانند انجام دهند.

۲- شرکت تجاری در مناطق آزاد راحت تر می‌تواند در بورس  اوراق بهادار کار کند.

۳- شرکت‌ تجاری در مناطق آزاد در صورت واردات  کالا به خصوص  مواد اولیه  تولید و تجهیزات که برای تولید به کار برده  می شوند حق گمرکی  از شما  دریافت  نخواهد  شد.

۴- شرکت‌ تجاری در مناطق آزاد برای صادرات کالا و ترانزیت کالا تشریفات و مسیر ساده‌ای پیش رو دارد.

با مشورت از وکلای متخصص موسسه حقوقی زعفری در موضوع شرکت تجاری در مناطق آزاد و همچنین سایر موضوعات حقوقی و کیفری، آسوده خاطر به مراجع قضایی مراجعه کنید.

شرکت تجاری در مناطق آزاد

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت‌های تجاری در مناطق آزاد چیست ؟

وکیل پاکدشت پاسخ می‌دهدکه برای ثبت شرکت‌ تجاری در مناطق آزاد با توجه به اینکه شرکت‌ تجاری انواع مختلفی دارد مدارک مورد نیاز برای ثبت هم متفاوت است. باید این نکته را توجه کرد عمده شرکت‌های تجاری که در مناطق آزاد به ثبت می رسد شرکت با مسئولیت محدود و شرکت سهامی خاص  می‌باشد.

وکیل اسلامشهر بیان می‌کند که برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود در مناطق آزاد مدارک زیر نیاز است‌.

۱- اخذمجوز از سازمان  مناطق آزاد

۲- تهیه  دو کپی از تقاضانامه جهت ارائه  آن به مراجع ذی ربط

۳- تهیه دو کپی از شرکت نامه وارائه آن  به مراجع  ذی ربط

۴- اساسنامه را امضا و دو نسخه  آن را ارائه  دهند.

۵- ارائه کپی‌ مدارک شناسایی از همه اعضای  شرکت که برابر اصل شده باشد.

۶- اعضای  هیئت مدیره باید گواهی عدم سوء پیشنه داشته باشد.

۷- از صورتجلسه مجمع عمومی شرکت دونسخه تهیه وارائه شود.

۸- چنانچه شرکت‌های تجاری در مناطق آزاد برای فعالیت  خود به مجوز خاص نیاز داشته باشند  آن را دریافت کرده واصل آن را ارائه دهند.

هرگونه ابهام خود در خصوص شرکت تجاری در مناطق آزاد را با وکلای متخصص موسسه حقوقی زعفری رحقی در میان بگذارید. برای ارتباط با ما اینجا را کلیک کنید.

برای ثبت یک شرکت سهامی خاص در مناطق آزاد چه مدارکی نیاز است؟

وکیل شهری می‌گوید:

۱- مجوزهایی که برای فعالیت در مناطق آزاد لازم است اخذ شود.

۲- ارائه گواهی عدم اعتیاد توسط  مدیر عامل شرکت

۳- از اظهارنامه شرکت کپی گرفته شود.

۴- از اساسنامه شرکت کپی گرفته شود .

۵- از مدارک شناسایی سهامداران و بازرسان کپی تهیه شود.

۶- ارائه اصول مجوزهابرای فعالیت

۷- ارائه گواهی عدم سوء پیشنه توسط  اعضای  هیئت مدیره

۸- در یکی از بانک های مناطق آزاد یک حساب بانکی  افتتاح  شود و۳۵٪ از سرمایه اولیه  خود را در آن  قرار دهد.

۹- سهامداران و بازرس ها باید تعهدنامه را امضا  کنند که  سابقه کیفری  ندارند.ومحدودیتی قانونی برای عضویت در هیئت مدیره شرکت  ندارند.

۱۰- در مرحله بعد باید  با نام انتخابی  شما تایید شود ودر صورت رد درخواست شما باید باز هم نام هایی را انتخاب کرده  وارائه دهید.

۱۱- انتشار آگهی در روزنامه رسمی

شرکت تجاری در مناطق آزاد

انتخاب نام تجاری برای شرکت‌های تجاری در مناطق آزاد

وکیل پاکدشت در خصوص انتخاب نام برای شرکت تجاری در مناطق آزاد شرح می‌دهد که :

۱- نامی که انتخاب می‌شود باید متناسب با فعالیت شما باشد مثلا اگر در زمینه صادرات و واردات فعالیت  می کنید نام باید متناسب  با موضوع باشد‌.

۲- نام منتخب  باید جذابیت  داشته باشد این امر باعث می‌شود مخاطب  بیشتری جذب شود.

۳- برای نام شرکت استفاده از شهرها وکشورهای مختلف  ممنوع است.

۴- نام باید منحصر به فرد باشد یعنی در گذشته  کسی از آن  استفاده  نکرده  باشد.

ثبت شرکت‌های تجاری در مناطق آزاد هزینه های دارد که به شرح  زیرمی باشد

وکیل بومهن اضافه می‌کند :

یکی از نکاتی  که در رابطه با ثبت  شرکت در مناطق آزاد باید به آن توجه کرد هزینه های  است که برای این کار باید پرداخت شود‌. هزینه ثبت یک شرکت متناسب است با شرایط  شما، نوع شرکتی که انتخاب می کنید و بسیاری از فاکتورهای دیگر نمی توانیم مبلغی را به صورت  دقیق  بیان کرد.

مقدار سرمایه ای که برای ثبت شرکت‌های تجاری در مناطق آزاد بای در نظر گرفت چقدر می باشد ؟

وکیل فیروزکوه می گوید براساس قانون سرمایه اولیه‌ای که به عنوان  اعتبار شرکت تجاری شما دریکی از بانک های موجود در منطقه آزاد است. متناسب با نوع شرکتی که انتخاب کرده اید متفاوت خواهد بود. برای مثال اگر شرکت تجاری شما یک شرکت سهامی خاص باشد ابتداباید ۳۵٪ از سرمایه اولیه به حساب بانکی شرکت واریز شود.

موضوع شرکت تجاری در مناطق آزاد دارای ضوابط و قوانین خاص خود است. هرگونه اشتباه در موضوع شرکت تجاری در مناطق آزاد می‌تواند ضررهای جبران ناپذیری را متوجه شما کند. توصیه می‌کنیم قبل از هر اقدام با وکلای حقوقی موسسه حقوقی زعفری رحقی مشورت کنید.

حق الثبت شرکت‌ تجاری در مناطق آزاد چگونه است ؟

وکیل دماوند توضیح می‌دهد هزینه‌های که برای ثبت شرکت‌های تجاری در مناطق آزاد پرداخت می‌شود مشروط است با این که متناسب با موضوع شرکت وسرمایه اولیه باشد

هزینه های آگهی روزنامه شرکت تجاری در مناطق آزاد

وکیل شهریار می‌گوید: این هزینه  به دفتر روزنامه پرداخت می‌شود و با توجه به عوامل مختلفی  مانند روزنامه، اندازه، قلم و همچنین اندازه کادر آگهی  مشخص می‌شود .

وکیل بهارستان می‌گوید از سال ۱۳۷۲ طرحی در مجلس  به تصویب  رسیده است که هر فعالیت  اقتصادی در مناطق آزاد از تاریخ  بهره برداری مندرج  در مجوز از پانزده سال  معافیت مالیاتی برخودار می‌شود.

موضوع شرکت تجاری در مناطق آزاد دارای ضوابط و قوانین خاص خود است. هرگونه اشتباه در موضوع شرکت تجاری در مناطق آزاد می‌تواند ضررهای جبران ناپذیری را متوجه شما کند. توصیه می‌کنیم قبل از هر اقدام با وکلای حقوقی موسسه حقوقی زعفری رحقی مشورت کنید.

نویسنده: بهروز کردنائیج، کارشناس حقوق، وکیل دادگستری

قبل از ورود به هر دعوای حقوقی حتما با وکیل حقوقی متخصص مشورت کنید و بدون ارزیابی ادله و مدارک وارد دعوا نشوید. موضوعات حقوقی بسیار تخصصی و پیچیده است و یک اشتباه کوچک می تواند خسارت های زیادی را متوجه شما کند.

مؤسسه حقوقی زعفری متشکل از مجموعه ای از وکلای حرفه ای دادگستری آماده ارائه مشاوره بیشتر درباره این موضوع به شما است.

شرکت تجاری در مناطق آزاد

همه حقوق این سایت برای موسسه حقوقی «زعفری رحقی»محفوظ است.