منو
logo2

وکیل شورای حل اختلاف

شورای حل اختلاف یک مرجع وابسته به قوه قضاییه است که به منظور حل اختلاف و صلح و سازش میان اشخاص حقیقی و حقوقی غیر دولتی ایجاد گردیده است. وکیل شورای حل اختلاف موجب تسریع در اخذ نتیجه و پیشگیری از اتلاف وقت و هزینه می‌گردد. در این مقاله به برخی از ویژگی‌های وکیل شورای حل اختلاف می‌پردازیم.

شورای حل اختلاف یک مرجع وابسته به قوه قضاییه است که به منظور حل اختلاف و صلح و سازش میان اشخاص حقیقی و حقوقی غیر دولتی ایجاد گردیده است. وکیل شورای حل اختلاف موجب تسریع در اخذ نتیجه و پیشگیری از اتلاف وقت و هزینه می‌گردد. در این مقاله به برخی از ویژگی‌های وکیل شورای حل اختلاف می‌پردازیم.

وکیل شورای حل اختلاف

یکی از اساسی ترین تکالیف شورای حل اختلاف ایجاد صلح و سازش با تراضی طرفین و با هدف کاهش تراکم پرونده در دادگاه ها و مراجع قضایی می‌باشد. وکیل شورای حل اختلاف می‌گوید پیچیدگی مقررات حقوقی و عدم آگاهی افراد از حقوق قانونی خود عمدتا سبب طولانی شدن روند رسیدگی به پرونده و اتلاف وقت و هزینه بالا شده که در نهایت ممکن است طرفین از دعوای خود صرف نظر نمایند.

در حقیقت وکیل شورای حل اختلاف کسی است که با دانش و تجربه خود در به نتیجه رسیدن پرونده حقوقی نقش مهمی را ایفا کند و سبب دست یابی افراد به حقوق از دست رفته خود و جبران خسارات مادی از طریق دفاع از موکل در شورای حل اختلاف و اخذ حکم متناسب می‌شود. بهترین وکیل شورای حل اختلاف بیان می‌کند بدین سان اغلب توصیه می‌شود تا افراد پیش از شروع رسیدگی قضایی به پرونده از وکیل شورای حل اختلاف متخصص در یک موسسه حقوقی معتبر مشاوره حقوقی دریافت نمایید.

وکیل شورای حل اختلاف

صلاحیت رسیدگی در شورای حل اختلاف

شورای حل اختلاف در مواردی رسیدگی و مبادرت به صدور رای می‌نماید که عبارتند از:

الف) کلیه دعاوی مالی تا سقف بیست میلیون تومان در صلاحیت شورای حل اختلاف می‌باشد.

ب) کلیه مطالبات و دعاوی مالی مربوط به اموال غیر منقول که شامل مطالبه طلب ، چک ، سفته و.. تا سقف بیست میلیون تومان به موجب درخواست ذینفع یا وکیل شورای حل اختلاف که در مورد آن رسیدگی به عمل می‌آید.

پ) در جرایم بازدارنده مانند تخلفات راهنمایی و رانندگی که مجازات نقدی قانونی آن حداکثر و مجموعا تا سی میلیون و یا سه ماه حبس باشد.

ت) کلیه دعاوی مربوط به تخلیه عین مستأجره به جز دعاوی مربوط به سرقفلی و حق کسب و پیشه

ث) دعاوی تعدیل اجاره‌بها به شرطی که در رابطه استیجاری اختلافی وجود نداشته باشد

ج) صدور گواهی حصر وراثت ، تحریر ترکه ، مهر و موم ترکه و رفع آن

چ) ادعای اعسار از پرداخت محکوم به در صورتی که شورا نسبت به اصل دعوی رسیدگی نموده باشد

برای مشاوره حقوقی در خصوص نحوه و چگونگی طرح دعوای حقوقی در شورای حل اختلاف با بهترین وکیل شورای حل اختلاف در موسسه حقوقی زعفری رحقی تماس حاصل نموده و از خدمات مشاوره‌ای و وکالت تخصصی استفاده نمایید.

نقش وکیل شورای حل اختلاف در دعاوی

تشریفات رسیدگی در شورای حل اختلاف دارای مسائل دشوار و دقیقی است که احاطه بر آنها برای اشخاص عادی، به آسانی و سرعت میسّر نمی‌شود. وکیل حقوقی شهریار اشاره می‌کند به همین علت استفاده از وکیل شورای حل اختلاف می‌تواند تا حد زیادی راهگشا باشد.

معمولاً در پرونده‌هایی مانند دعاوی مالی تا سقف بیست میلیون تومان، دعاوی مربوط به تخلیه عین مستأجره، تعدیل اجاره‌بها، صدور گواهی حصر وراثت، سازش حقوقی و.. میان افراد وکیل شورای حل اختلاف وارد در دعوای حقوقی می‌شود.

مشاوره حقوقی با وکیل شورای حل اختلاف دارای مزایا و فواید بسیار زیادی است. وکیل ملکی پاکدشت می‌گوید به همین علت امروزه افراد به محض روبه رو شدن با دعاوی حقوقی پیش از هر اقدامی با وکیل شورای حل اختلاف متخصص از یک موسسه حقوقی معتبر مشورت می‌نمایند. وکیل طلاق اسلامشهر ادامه می‌دهد شما می‌توانید با استفاده از شماره‌های موجود در سایت موسسه حقوقی زعفری رحقی از خدمات وکالتی و مشاوره حقوقی تخصصی وکیل شورای حل اختلاف بهره‌مند شوید.

وکیل شورای حل اختلاف

هزینه دادرسی شورای حل اختلاف

به منظور اقامه نمودن دعاوی حقوقی در شورای حل اختلاف و شروع به رسیدگی لازم هست تا هزینه‌های مربوط به امور دادرسی همچون هزینه برگ دادخواست، هزینه انواع مختلف دعاوی، هزینه مربوط به اجرای احکام و.. تحت عنوان هزینه دارسی شورای حل اختلاف پرداخت شود. وکیل شورای حل اختلاف ادامه می‌دهد برای رسیدگی به پرونده در شورای حل اختلاف پرداخت هزینه دادرسی و همچنین ابطال تمبر مالیاتی ضروری می‌باشد.

به صورت کلی هزینه دادرسی دعاوی مالی در صلاحیت شورای حل اختلاف معادل ۵۰ درصد هزینه دادرسی در محاکم دادگستری می‌باشد. در دعاوی کیفری و غیر مالی نیز هزینه دادرسی معادل تعرفه هزینه دادرسی در محاکم دادگستری است. وکیل شورای حل اختلاف همچنین اشاره می‌کند هزینه دادرسی در مرحله  تجدید نظرخواهی یا واخواهی نسبت به آرای شورای حل اختلاف برابر هزینه دادرسی در مرجع تجدید نظر خواهد بود. باید اضافه کرد که شورای حل اختلاف در صلح و سازش با تراضی طرفین هزینه‌ای دریافت نمی‌کند و به عبارتی خدمت مزبور رایگان بوده و مشمول هیچ هزینه‌ای نخواهد بود. وکیل شورای حل اختلاف ادامه می‌دهد پرداخت هزینه دادرسی و ابطال تمبر مالیاتی در محل شورای حل اختلاف یا دفاتر خدمات الکترونیک قضایی انجام می‌شود.

ارائه وکالت به وکیل شورای حل اختلاف

شورای حل اختلاف ، از جمله نهادهای قضایی است که با هدف کاهش حجم پرونده در محاکم دادگستری و تسریع در روند رسیدگی به دعاوی حقوقی تشکیل شد‌ه‌اند. وکیل شورای حل اختلاف بیان می‌کند مطابق ماده ۸ قانون شوراهای حل اختلاف ، ایجاد صلح و سازش حقوقی با تراضی طرفین در تمام امور مدنی و حقوقی ، کلیه جرائم قابل گذشت و جنبه خصوصی جرائم غیرقابل گذشت تحقق می‌یابد.

بدیهی است که یک فرد عادی به تنهایی قادر به شناسایی تمامی مقررات حقوقی راجع به شورای حل اختلاف نخواهد بود. وکیل شورای حل اختلاف می‌گوید چه بسا در برخی از موارد با توجه به نیاز روز جامعه، اصلاحاتی در قوانین اعمال می شود که اطلاع از تغییرات به روز نیز دشوار است. وکیل ملکی ورامین ادامه می‌دهد موسسه حقوقی زعفری رحقی با بهره گیری از وکیل شورای حل اختلاف با تجربه و با بهره گیری از وکلای متبحر دعاوی را در قالب قبول وکالت و در پرونده های  حقوقی و کیفری ، مشاوره حقوقی آماده پاسخگویی به نیازهای شما عزیزان می‌باشد.

وکیل شورای حل اختلاف

آدرس وکیل شورای حل اختلاف

مراجعه کنندگان گرامی، می‌توانند در صورت تمایل از طریق غیر حضوری و مشاوره آنلاین و یا با مراجعه حضوری در دفتر مرکزی موسسه حقوقی به آدرس شهرستان پاکدشت، بلوار شهدای رحیمی، جنب حوزه علمیه‌ی امام صادق ع پلاک ۵۷۳ طبقه دوم از خدمات وکالتی و حقوقی وکیل شورای حل اختلاف ، وکیل طلاق شهریار ، وکیل حقوقی پردیس و وکیل ملکی شهرری در مؤسسه حقوقی زعفری رحقی بهره‌مند گردند.

کلام پایانی

از آنجایی که موضوعات حقوقی از پیچیدگی خاصی برخوردار است و اطلاع از همه قوانین و مقررات برای افراد غیرحقوقدان امری دشوار به نظر می‌رسد به همین مناسبت پیشنهاد می‌شود تا افراد برای انجام پرونده‌های حقوقی خود و پیش از هر اقدامی، حتما با وکیل شورای حل اختلاف متخصص تماس بگیرند و بدون مشورت با وکیل شورای حل اختلاف ، وکیل ملکی پاکدشت ، وکیل حقوقی و  بررسی ادله و مدارک خود از سوی وی وارد دعوی نگردند و اقدامات و دعاوی حقوقی خود را با مشورت و به وسیله آنان پیگیری نمایند. اگر به دنبال وکیل شورای حل اختلاف هستید می‌توانید با استفاده از خدمات وکیل حقوقی مشاوره حقوقی موسسه حقوقی زعفری رحقی دستفاده نمایید.

وکیل شورای حل اختلاف

همه حقوق این سایت برای موسسه حقوقی «زعفری رحقی»محفوظ است.