منو
logo2

جدول جریمه های رانندگی سال ۱۴۰۳

جدول جریمه های رانندگی سال ۱۴۰۳ (تصویب‌نامه شماره ۴۴۴۵۰/ت۶۱۰۳۲ مورخ ۱۳/۳/۱۴۰۳ هیئت وزیران)

هیئت وزیران در جلسه ۲ /۳/ ۱۴۰۳ به پیشنهاد وزارتخانه‌های دادگستری، کشور و راه و شهرسازی و به استناد ماده (۲۱) قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی مصوب ۱۳۸۹ و ماده (۲۸) اصلاحی قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۹۹ تصویب کرد:

۱- عناوین و جریمه‌های تخلفات مربوط به حمل و نقل و عبور و مرور در کلیه نقاط کشور و مناطق آزاد تجاری- صنعتی به شرح جدول پیوست که تأیید شده به مهر دفتر هیئت دولت است، تعیین می‌شود.

۲- تصویب‌نامه شماره ۱۶۹۴۳۲/ت۴۶۷۴۸ک مورخ ۲۸/۸/۱۳۹۰ و اصلاحات بعدی آن موضوع تصویب‌نامه‌های شماره ۱۶۵۸۷۹/ت۵۰۳۶۸هـ مورخ ۱۷/۱۲/۱۳۹۴، شماره ۹۹۲/ت۵۷۴۹۰هـ مورخ ۹/۱/۱۳۹۹ و شماره ۲۷۹۸۲/ت۵۸۲۹۴هـ مورخ ۱۲/۳/۱۴۰۰ لغو می‌شوند.

محمد مخبر- معاون اول رییس‌جمهور

دانلود جدول جریمه های رانندگی سال ۱۴۰۳

توضیحات ذیل جداول:

۱- مبلغ جریمه تخلفات موضوع این جدول در ردیف‌های (۱۷)، (۲۴)، (۲۶)، (۲۸) و (۴۰) در صورت ارتکاب از ساعت ۱۲ شب تا ۶ صبح، با یک‌سوم کاهش محاسبه می‌شود.

۲- مبلغ جریمه تخلفات موضوع ردیف‌های (۱) الی (۴)، (۶) و (۷)، (۱۱) الی (۱۵)، (۴۲)، (۴۶)، (۴۷)، (۱۴۸) و (۱۵۳) این جدول، در صورت ارتکاب از ۲۰ اسفند تا ۲۰ فروردین در آزادراه‌ها و جاده‌های بین شهری به‌استثنای وسایل نقلیه عمومی، با یک‌سوم افزایش محاسبه می‌شود.

۳- مبلغ جریمه تخلفات موضوع ردیف‌های (۱) الی (۴) و (۶) الی (۱۵)، (۴۲)، (۴۶)، (۴۷)، (۵۰)، (۱۱۹)، (۱۳۱)، (۱۳۵)، (۱۴۲)، (۱۴۷) و (۱۵۳) این جدول، در صورت ارتکاب با وسایل نقلیه عمومی، با دوبرابر افزایش محاسبه می‌شود.

۴- مبالغ مندرج در بندهای «۱»، «۲» و «۳» ماده (۷) قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی مصوب ۱۳۸۹، به ترتیب پنج میلیون (۵۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال، هفت میلیون و پانصد هزار (۷.۵۰۰.۰۰۰) ریال و سیزده میلیون (۱۳.۰۰۰.۰۰۰) ریال و مبلغ مندرج در تبصره ماده (۸) قانون یادشده، پنجاه میلیون (۵۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال تعیین می‌شود.

همه حقوق این سایت برای موسسه حقوقی «زعفری رحقی»محفوظ است.